DC3 Dakota
6. 6. 2007
Na Ruzyni ho už rozhodně neuvidíte.Někde ve světě toto letadlo ještě létá,ale svým stářím by si rozhodně zasloužilo odpočinek.Přesto pomáhá lidem dál.Historie začíná 2.srpna 1932.Tehdy společnost TWA vyhlásila konkurs na nové letadlo,které by mělo mít místo pro 12 cestujících,dolet 1080 mil,rychlost 148mil/H a bylo by celokovové.První zkušební DC-1 už na první pohled napovídal,že se douglasům nepodařilo splnit požadavky TWA.DC-1 byl totiž dvou motorový dolnoplošník.Tak tedy DC-1 vzlétl.V okamžiku,kdy začalo letadlo stoupat,přestaly současně pracovat oba motory.Všem se zatajil dech.
Neúspěch?
Skončí to havárií?
Po energetickém odtažením pákyod sebe dosáhl pilot znovunahození motorů.
Ale když opět začal stoupat,motory opět vysadily.
Příčina?
Vadná montáž karburátoru.DC-1 se nedostal do výroby.
DC-1 byl poražen svým sourozencem DC-2.Ale to už se vývoj přiblížil ke třetímu letadlu douglasových kostruktérů.Když se DC-3 objevil na letištní ploše,nikdo netušil,co letadlo v budoucnosti čeká.Populárních trojek se vyrobilo cca. 13 tisíc kusů,z toho 2 tisíce pod licencí v sovětském svazu pod názvem Li-2.
Neúspěch?
Skončí to havárií?
Po energetickém odtažením pákyod sebe dosáhl pilot znovunahození motorů.
Ale když opět začal stoupat,motory opět vysadily.
Příčina?
Vadná montáž karburátoru.DC-1 se nedostal do výroby.
DC-1 byl poražen svým sourozencem DC-2.Ale to už se vývoj přiblížil ke třetímu letadlu douglasových kostruktérů.Když se DC-3 objevil na letištní ploše,nikdo netušil,co letadlo v budoucnosti čeká.Populárních trojek se vyrobilo cca. 13 tisíc kusů,z toho 2 tisíce pod licencí v sovětském svazu pod názvem Li-2.